Pod uwagę do roli Wezyra Jafara brani byli: Tim Curry, Kelsey Grammer, John Hurt, Christopher Lloyd i Ian McKellen. O możliwość użyczenia głosu postaci ubiegał się również Patrick Stewart.
Pod uwagę do użyczenia głosu postaci Jago brani byli Danny DeVito i Joe Pesci.
Pod uwagę do użyczenia głosu postaci Dżina brani byli: John Candy, Steve Martin, Eddie Murphy, Martin Short, John Goodman i Albert Brooks. Angaż ostatecznie otrzymał Robin Williams.
Kiedy odtrącony przez Dżasminę książę Ahmed opuszcza pałac, widzimy jego przedarte spodnie, przez które prześwitują różowe bokserki w czerwone serduszka. Jednak w chwilę później można zobaczyć, jak tygrysica Radża trzyma w zębach kawałek materiału z jego bokserek, nie spodni.
Kwiat, który latający dywan zrywa dla księżniczki, a który ona wpina sobie we włosy, znika od czasu do czasu w późniejszych ujęciach. Potem, gdy Dżasmina przegląda się w wodzie, kwiat obija się ze złej strony (księżniczka wpięła go sobie we włosy po prawej stronie, więc powinien się odbić z lewej, a tymczasem odbija się z prawej).
Gdy Aladyn i Dżasmina lecą na dywanie, śpiewając piosenkę "Wspaniały świat", przelatują na tle księżyca w pełni. Później, gdy unoszą się nad wodą, odbija się w niej zaledwie sierp księżyca.
Pomimo, iż pergaminy, które odczytują sułtan i Dżafar, są napisane po arabsku, ich wzrok przesuwa się od lewej strony do prawej, a nie - jak powinien - od prawej do lewej.
Łata na prawej nogawce spodni Aladyna znika w niektórych ujęciach.
Kiedy Aladyn jest pod wodą, kajdany, którymi jest skuty, znikają gdy chłopak traci przytomność.
W pierwszej scenie z Latającym Dywanem, kiedy Dywan kradnie kapelusz Abu, kapelusz zmienia swoje wymiary w zależności od ujęcia.
W trakcie przejażdżki latającym dywanem, w tafli wody odbijają się Aladyn i Dżasmina. Przedziałek Aladyna narysowany jest z niewłaściwej strony.
Kiedy Aladyn i Abu siedzą na palmie i zajadają się melonem, wzorek na palmie w pewnym momencie znika.
Kurtyna na domu Aladyna zmienia swój rozmiar pomiędzy ujęciami w scenie, w której Aladyn pokazuje swój dom Dżasminie.
Kiedy Dżin wypowiada kwestię "Mam teraz nowego pana", jego usta się nie poruszają.
Kłódka, która podnosi Abu, zmienia swój wygląd między ujęciami - najpierw jest ciężka i gruba, potem zaś cienka i sprawia wrażenie nic nie ważącej.
Kiedy Dżafar wychodzi ze swojej kryjówki żeby spotkać się z Dżasminą, uchyla tylko odrobinę przejście w ścianie. Odgłos zamykającego się przejścia sugerowałby jednak, że było ono otwarte na całą szerokość.
W jednej ze scen, kiedy połykacz mieczy połyka miecz, jego rękojeść jest grubości rączki od miotły. Jednak kiedy wyciąga miecz z ust, jego rękojeść jest grubości ołówka.
W pewnym momencie w piosence "Książę Ali", kiedy Dżin śpiewa, jego usta są zamknięte.
W końcowej scenie, kiedy Sułtan zwraca się do ludu, za jego plecami widać dwie masywne kolumny. W kolejnym ujęciu kolumn już tam nie ma.
W każdej scenie z wartownikami ich miecze mają niebieskie rękojeści, ale w trakcie piosenki "Książę Ali" rękojeści mają kolor szary.
Kiedy Dżasmina czesze włosy przed lustrem, odbija się w nim całe tło. Jednak chwilę później kiedy wypowiada kwestię "Bawiłam się cudownie ojcze", w lustrze nie odbija się absolutnie nic.
Kiedy Abu widzi latający dywan w Jaskini Cudów, ucieka, a jego czapka przekrzywia się. W następnym ujęciu jest przekrzywiona inaczej.
W scenie, w której Aladyn wręcza Lampę przebranemu Alemu, Lampa zmienia swoje ułożenie między ujęciami.
Kiedy książę Ahmed wpycha Aladyna do błotnej kałuży, chłopak leży tam kilka sekund, jednak kiedy wstaje jego spodnie są suche.
W końcowej scenie, kiedy Aladyn i Dżasmina machają na pożegnanie Dżinowi, ich położenie względem balustrady zmienia się między ujęciami.
W scenie, w której straże aresztują Dżafara, szabla strażnika stojącego po jego prawej stronie zmienia swoje ułożenie między ujęciami.
W scenie ucieczki, kiedy Aladyn chwyta za sznur z bielizną, na jego spodniach brakuje łaty, która pojawia się we wszystkich pozostałych ujęciach.
Kiedy Dżin sadza Aladyna na skale, skała zmienia swój wygląd i kształt między ujęciami.
W scenie przejażdżki Latającym Dywanem kwiat we włosach Dżasminy znika w niektórych ujęciach.
Arbuz, który ukradł Aladyn, jest w pierwszych ujęciach jasnozielony, a w kolejnych ciemnozielony.
Kiedy Gazeem stoi przed Jaskinią Cudów widać, że nie zostawił żadnych odcisków stóp na piasku.
Kiedy pałacowe straże aresztują Dżafara, błękitne kurtyny za jego plecami pojawiają się lub znikają w zależności od ujęcia.
W trakcie sceny w Jaskini Cudów wygląd przebrania Dżafara zmienia się między ujęciami.
W trakcie sceny pościgu można dostrzec, że połykacz ognia ma kilku widzów siedzących na ziemi. Jednak kiedy Aladyn przebiega obok niego, nie ma tam żadnych widzów.
Kiedy Aladyn daje chłopcu chleb, ten odgryza kawałek. W kolejnym ujęciu nie widać śladu po zębach.
W Jaskini Cudów Aladyn trzyma lampę w dłoniach. W jednym ujęciu rączka lampy jest po prawej, a otwór po lewej stronie, w innym ujęciu jest dokładnie na odwrót.
Podczas nagrań Robin Williams improwizował tak wspaniale, że nagrano... 16 godzin materiału.
Animatorzy często rysują do filmów karykatury swoich kolegów po fachu. Marshall Toomey z zespołu czyszczącego został przedstawiony jako sprzedawca biżuterii. Szalony Hakim, handlarz nawozem, to autokarykatura rysownika Toma Sito. Reżyserzy "Aladyna", Ron Clements i John Musker, pojawiają się jako dwaj mężczyźni komentujący przyjazd księcia Ahmeda.
W krajach muzułmańskich zabroniono projekcji filmu! Takim krajem była np. Indonezja, której cenzura uważała, że film stawia w złym świetle cały arabsko-islamski świat.